Precizări ale Ministrului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei cu privire la moţiunea simplă cu titlul ��ncălcarea Legii nr. 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei �n familie�

 

 

�n legătură cu demersul parlamentarilor PNL şi PD referitor la ne�ndeplinirea obligaţiilor prevăzute de Legea nr. 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei �n familie şi precizăm:

         Experienţa centrelor care funcţionează deja �n baza Legii nr. 217/2003, centre dedicate prevenţiei, monitorizării şi combaterii violenţei �n familie din Bucureşti, Buftea, judeţul Ilfov şi Constanţa, precum şi a celor de la T�rgu-Mureş, Baia Mare şi Hunedoara (deschise cu sprijinul Fondului Naţiunilor Unite pentru Populaţie �n anul 2003) arată importanţa felului �n care resursele trebuie acordate pentru rezolvarea situaţiei celor afectaţi de violenţa �n familie. Sumele utilizate au fost �ndreptate direct către beneficiari, iar majoritatea serviciilor au fost furnizate �n regim de voluntariat. O parte dintre servicii au fost oferite prin colaborarea cu personalul de asistenţă socială şi medicală din structurile deja existente ale administraţiei locale şi din structurile descentralizate ale ministerelor implicate �n prevenirea şi combaterea fenomenului: Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor.

         Organizarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, prevăzută de Legea 217/2003, este o prioritate �n cadrul reformei sistemului de asistenţă socială din Rom�nia. Reforma ia �n considerare experienţa dob�ndită prin funcţionarea centrele amintite şi urmăreşte creşterea eficienţei sociale a investiţiilor din domeniu. Importanţa fenomenului violenţei �n familie implică o reg�ndire a activităţilor de prevenire şi combatere.

         MMSSF a elaborat şi supus dezbaterii publice proiectul Legii pentru modificarea şi completarea Legii 217/2003, astfel �nc�t anul viitor Agenţia să poată funcţiona �n condiţii optime şi cu utilizarea eficientă a resurselor. Prin acest demers, MMSSF �şi propune scăderea costurilor de administrare, precum şi introducerea controlului �n domeniul prestaţiilor familiale şi al serviciilor sociale.

         �n formularea actuală a Legii 217/2003, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Protecţia Familiei ar genera o birocraţie excesivă � angajarea a sute de noi funcţionari publici � costuri administrative exagerate - costuri de regie pentru sedii, autoturisme etc. Eficienţa socială a unei structuri create �n aceste condiţii este minimă, iar efectul de susţinere a familiilor aflate �n situaţii de criză este nesemnificativ. Acest lucru ar �nsemna o risipă din banul public pentru cheltuieli administrative.

 

�n concluzie, respingem ferm acuzaţiile aduse de reprezentanţii opoziţiei. Prin politica Guvernului care, din 2001 şi p�nă �n prezent a alocat resurse importante şi a iniţiat reforma �n domeniul asistenţei sociale, problematica violenţei �mpotriva femeii este integrată �ntr-o abordare complexă a protecţiei familiei. Acest lucru �nseamnă, la modul practic: acordarea de asistenţă pentru cazurile �n care violenţa �nseamnă pericol asupra vieţii sau pericol de izolare, activităţi de reinserţie socială,precum şi măsuri de prevenire şi combatere a fenomenului at�t la nivel naţional c�t şi la nivel local.

 

 

 

26 Noiembrie 2003����