HOTĂR�REA GUVERNULUI ROM�NIEI

�nr.1149

 

din 17 octombrie 2002

 

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale

Publicat �n Monitorul Oficial, Partea I nr.795 din 1 noiembrie 2002


Republicat�:

�n temeiul art.107 din Constituţie, al art.29 şi 30 din Legea nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale,


Guvernul Rom�niei adoptă prezenta hotăr�re.


Art.1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, prevăzute �n anexa care face parte integrantă din prezenta hotăr�re.

Art.2. -����������� (1) �n aplicarea prevederilor art.29 din Legea nr.116/2002 se �nfiinţează �n structura Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale un compartiment de specialitate care va funcţiona �n cadrul Direcţiei generale asistenţă socială.

(2) Pentru �nfiinţarea compartimentului prevăzut la alin. (1) se suplimentează cu 4 posturi numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, prevăzut la art.22 alin. (1) şi �n anexa nr.1 la Hotăr�rea Guvernului nr.4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, cu �ncadrarea �n numărul maxim de posturi aprobat Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale prin legea bugetului de stat, prin diminuarea numărului de posturi finanţate de la bugetul de stat, aferent direcţiilor generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prevăzut la lit.Apct.I.1 din anexa nr.2 la Hotăr�rea Guvernului nr.4/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Numărul maxim de posturi prevăzut la art.22 alin. (1) şi �n cuprinsul anexelor nr.1 şi 2 la Hotăr�rea Guvernului nr.4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, publicată �n Monitorul Oficial al Rom�niei, Partea I, nr.9 din 9 ianuarie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică potrivit prevederilor alin. (2).

 

 

 

ANEXĂ

 

 

Normă metodologică

de aplicare a prevederilor Legii nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale

 

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

 


Art.1. - Beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, denumită �n continuare Legea nr.116/2002, familiile şi persoanele singure care locuiesc �n Rom�nia, cu sau fără cetăţenie rom�nă, precum şi apatrizii.
Art.2. - Familiile şi persoanele singure care nu au cetăţenie rom�nă beneficiază de prevederile Legii nr.116/2002 dacă se află �n una dintre următoarele situaţii:

a) cetăţenii străini, pe perioada �n care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa �n Rom�nia, �n condiţiile legii;

b) cetăţenii străini care au dob�ndit, �n condiţiile legii, statutul de refugiat �n Rom�nia sau cărora li s-a acordat o altă formă de protecţie prevăzută de lege;

c) apatrizii care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa �n Rom�nia, �n condiţiile legii.

 

CAPITOLUL II
Garantarea accesului la drepturi elementare şi fundamentale

 

SECŢIUNEA 1
Accesul la un loc de muncă


Art.3. - Acompaniamentul social personalizat prevăzut la art.5 din Legea nr.116/2002 se realizează de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă prin intermediul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite �n continuare agenţii teritoriale, �n a căror rază teritorială persoanele �şi au domiciliul sau, după caz, reşedinţa.

 

Art.4. -����������� (1) Persoanele prevăzute la art.5 alin. (1) şi la art.11 din Legea nr.116/2002, denumite �n continuare beneficiari, se �nregistrează �n evidenţa agenţiei teritoriale ca persoane �n căutarea unui loc de muncă.

(2) După �nregistrarea prevăzută la alin. (1) beneficiarilor li se �ntocmeşte planul individual de mediere, potrivit art.5 alin. (2) din Legea nr.116/2002.

 

Art.5. - La solicitarea angajatorilor care doresc să �ncadreze beneficiari, agenţia teritorială prezintă liste cu persoanele care fac parte din această categorie.

 

Art.6. - Prin angajator avizat de Agenţie, prevăzut la art.6 alin. (1) din Legea nr.116/2002, se �nţelege angajatorul a cărui ofertă de loc de muncă a fost selectată de agenţia teritorială ca fiind corespunzătoare pregătirii profesionale a beneficiarului şi altor condiţii cuprinse �n dosarul �ntocmit la �nregistrarea ca persoană �n căutarea unui loc de muncă.

 

Art.7. - ���������� (1) �n vederea plasării �n muncă la un angajator avizat de Agenţie, beneficiarii �ncheie cu agenţia teritorială un contract de solidaritate conform modelului prevăzut �n anexa nr.1.

(2) Contractul de solidaritate prevăzut la alin. (1) se �ncheie cu beneficiarul, care prezintă actul de identitate şi documente din care să rezulte că se �ncadrează �n una dintre categoriile prevăzute la art.10 din Legea nr.116/2002, după caz:

a) pentru tinerii proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor, dovada că provin din centre de plasament şi centre de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

b) pentru tinerii singuri cu copii �n �ntreţinere, declaraţie pe propria răspundere că sunt singuri cu copii �n �ntreţinere şi certificate de naştere pentru copiii aflaţi �n �ntreţinere;

c) pentru tinerii familişti cu copii �n �ntreţinere, certificat de căsătorie şi certificatele de naştere pentru copiii aflaţi �n �ntreţinere;

d) pentru tinerii familişti fără copii �n �ntreţinere, certificat de căsătorie;

e) pentru tinerii familişti care au executat pedepse privative de libertate, certificat de căsătorie şi dovada din care să rezulte că au executat pedepse privative de libertate.

(3) Documentele prevăzute la alin. (2), precum şi alte acte doveditoare stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă se prezintă �n original şi �n copie, iar copiile certificate de funcţionarul public al agenţiei teritoriale se păstrează la dosarul �ntocmit la �nregistrarea ca persoană �n căutarea unui loc de muncă.

(4) Certificarea se face prin �nscrierea pe copie a menţiunii "conform cu originalul", urmată de numele, prenumele şi semnătura funcţionarului public care a făcut menţiunea şi de data la care s-a făcut menţiunea.

 

Art.8. - �n aplicarea art.7 din Legea nr.116/2002, angajatorul de inserţie �ncheie cu beneficiarul un contract individual de muncă pe durată determinată, p�nă la expirarea duratei contractului de solidaritate.


Art.9. -����������� (1) Pentru acordarea drepturilor prevăzute la art.8 din Legea nr.116/2002 angajatorii de inserţie care �ncadrează beneficiari �n condiţiile unui contract de solidaritate �ncheie cu agenţia teritorială o convenţie conform modelului prevăzut �n anexa nr.2.

(2) Convenţia prevăzută la alin. (1) se �ncheie pe baza prezentării de către angajatorii de inserţie a contractelor individuale de muncă ale beneficiarilor, vizate de inspectoratul teritorial de muncă, conform legii.

 

Art.10. - �n sensul prevederilor art.8 alin. (2) din Legea nr.116/2002, prin disponibilizat la acea dată se �nţelege �ncetarea raportului de muncă dintre angajatorul de inserţie şi beneficiar la data expirării contractului de solidaritate.

 

Art.11. -��������� (1) Suma prevăzută la art.8 alin. (1) şi (2) din Legea nr.116/2002 se deduce din contribuţia pe care angajatorul de inserţie este obligat, conform legii, să o vireze lunar �n contul bugetului asigurărilor pentru şomaj.

(2) Pentru justificarea sumei deduse din contribuţia prevăzută la alin. (1) angajatorii de inserţie depun la agenţia teritorială, o dată cu declaraţia lunară privind obligaţia de plată către bugetul asigurărilor pentru şomaj, şi un tabel nominal �ntocmit conform modelului prevăzut �n anexa nr. 3.

(3) Suma prevăzută la alin. (1) se calculează proporţional cu timpul efectiv lucrat de beneficiar �n luna respectivă, inclusiv pe perioada concediului de odihnă.

(4) Pentru perioada �n care raporturile de muncă ale persoanelor sunt suspendate suma prevăzută la alin. (1) nu se acordă.

(5) �n cazul �n care suma prevăzută la alin. (1) este mai mare dec�t contribuţia, diferenţa se recuperează prin intermediul agenţiei teritoriale din bugetul asigurărilor pentru şomaj, �n termen de 5 zile de la data depunerii declaraţiei lunare şi a tabelului nominal.

 

Art.12. - Sumele deduse nejustificat se vor recupera de la angajatorii de inserţie, �n condiţiile legii.

 

Art.13. - �n aplicarea prevederilor art.11 din Legea nr.116/2002, agenţiile teritoriale �ncheie contracte de solidaritate, ţin�nd seama de priorităţile prevăzute la art.10 din Legea nr.116/2002, precum şi de ordinea �nscrierii �n evidenţele agenţiei teritoriale ca persoane �n căutarea unui loc de muncă.

 

SECŢIUNEA a 2-a
Accesul la o locuinţă


Art.14. - Persoanele �n v�rstă de p�nă la 35 de ani, aflate �n imposibilitatea de a dob�ndi o locuinţă numai prin forţe proprii, pot beneficia de facilităţi pentru construirea, cumpărarea sau �nchirierea unei locuinţe, prevăzute la art.14 alin. (1) din Legea nr.116/2002, după cum urmează:

a) acoperirea integrală a valorii estimate a avansului ce urmează să fie plătit pentru construirea unei locuinţe noi sau, după caz, cumpărarea unei locuinţe de pe piaţa liberă;

b) acoperirea integrală a chiriei pe o perioadă de p�nă la 3 ani pentru o locuinţă �nchiriată.

 

Art.15. -��������� (1) Facilităţile prevăzute la art.14 se acordă de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ţin�nd seama şi de priorităţile stabilite la art.15 din Legea nr.116/2002.

(2) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, stabilesc şi aprobă criteriile şi metodologia de constituire şi acordare a sumelor prevăzute la art.13 şi 14 din Legea nr.116/2002.

 

Art.16. -��������� (1) Pentru a beneficia de una dintre facilităţile prevăzute la art.14 persoanele se adresează primarului localităţii de domiciliu sau, după caz, al sectorului municipiului Bucureşti, cu cerere �nsoţită de documente justificative.

(2) Primarii au obligaţia de a dispune efectuarea anchetei sociale pentru verificarea situaţiei ce rezultă din documentele justificative prezentate.

(3) Pe baza rezultatelor anchetelor sociale primarii �ntocmesc o situaţie privind persoanele �ndreptăţite să beneficieze de facilităţile prevăzute la art.14, pe care o vor transmite consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

(4) Primarii asigură semestrial reverificarea şi actualizarea situaţiilor prevăzute la alin. (3).

 

Art.17. - Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti �ntocmesc o situaţie centralizatoare pe judeţ, respectiv pe municipiul Bucureşti, �n vederea stabilirii resurselor financiare necesare acordării facilităţilor prevăzute la art.14.

 

Art.18. - �n scopul finanţării măsurilor prevăzute la art.14 din Legea nr.116/2002 consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, aprobă o cotă-parte stabilită anual din bugetul propriu, inclusiv din sume şi cote defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.

 

SECŢIUNEA a 3-a
Accesul la asistenţa de sănătate


Art.19. -��������� (1) Pentru persoanele beneficiare de venit minim garantat sumele reprezent�nd contribuţia la asigurările sociale de sănătate se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, din fondurile alocate cu această destinaţie.

(2) Sumele prevăzute la alin. (1) se stabilesc pe baza situaţiilor lunare privind persoanele beneficiare de venit minim garantat, transmise de primari la direcţiile generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

(3) �n vederea verificării calităţii de asigurat a persoanelor cuprinse �n situaţiile lunare transmise de primari, la solicitarea direcţiei generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, inspectoratul teritorial de muncă, agenţia teritorială şi casa teritorială de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale au obligaţia de a transmite situaţia privind persoanele care au calitatea de asigurat �n condiţiile art.8 şi art.54 alin. (1) din Legea asigurărilor sociale de sănătate nr.145/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) Pentru persoanele identificate �n condiţiile alin. (3) plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează �n condiţiile legii, iar �n situaţia virării acestei contribuţii �nainte de verificare se vor face, după caz, regularizări.

(5) Direcţiile generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de a transmite lunar caselor de asigurări de sănătate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, lista nominală cu persoanele beneficiare de venit minim garantat, �ntocmită de primari, precum şi lista cu persoanele prevăzute la alin. (3).

 

Art.20. -��������� (1) Persoanele beneficiare de venit minim garantat sunt persoane asigurate �n sistemul asigurărilor sociale de sănătate şi au drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege.

(2) �n cazul �n care persoanele prevăzute la alin. (1) nu �şi exprimă opţiunea pentru un anumit medic de familie, direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt obligate să asigure �nscrierea acestora pe lista unui medic de familie.

 

Art.21. - Casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a asigura informarea persoanelor beneficiare de venit minim garantat, ca persoane asigurate, asupra tuturor formelor de asistenţă de sănătate la care acestea au dreptul potrivit legii.

 

SECŢIUNEA a 4-a
Accesul la educaţie


Art.22. - Elevii �nscrişi �n �nvăţăm�ntul obligatoriu de stat, care provin din familii cu cel puţin 2 copii �n �ntreţinere şi beneficiază de venit minim garantat, au dreptul la bursă de şcolarizare, potrivit art.19 din Legea nr.116/2002, al cărei nivel se stabileşte anual prin hotăr�re a Guvernului.

 

Art.23. - Conducerile unităţilor de �nvăţăm�nt şi primarii au obligaţia de a aduce la cunoştinţă elevilor şi reprezentanţilor legali ai acestora condiţiile acordării bursei de şcolarizare, prin afişare la sediul instituţiilor menţionate.

 

Art.24. -��������� (1) Bursele de şcolarizare se acordă pe bază de cerere �ntocmită de reprezentantul legal al elevului, �nsoţită de adeverinţă eliberată de unitatea de �nvăţăm�nt prin care se certifică faptul că elevul este �nmatriculat �n anul şcolar pentru care se solicită bursa de şcolarizare.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun p�nă la data de 15 iulie la primarul care acordă familiei elevului venit minim garantat.

 

Art.25. - �n cazul �n care elevul este �nmatriculat la o unitate de �nvăţăm�nt situată �n altă localitate dec�t cea de domiciliu sau, după caz, de reşedinţă, reprezentantul legal al elevului depune la primarul �n a cărui rază teritorială se află unitatea de �nvăţăm�nt documentele prevăzute la art.24 alin. (1) şi adeverinţa eliberată de primarul care acordă familiei elevului venit minim garantat, din care să rezulte că sunt �ndeplinite condiţiile prevăzute la art.19 alin. (1) din Legea nr.116/2002.

 

Art.26. - Primarul �ntocmeşte situaţia privind elevii care �ndeplinesc condiţiile prevăzute la art.19 alin. (1) din Legea nr.116/2002 şi sumele necesare plăţii burselor de şcolarizare, pe care o supune aprobării consiliului local şi o transmite unităţilor de �nvăţăm�nt la care sunt �nmatriculaţi elevii, p�nă la data de 1 august a fiecărui an pentru anul şcolar următor.

 

Art.27. -��������� (1) Pe baza situaţiei prevăzute la art.26 consiliile locale alocă unităţilor de �nvăţăm�nt sumele necesare plăţii burselor de şcolarizare, după cum urmează:

a) 40% din cuantumul anual al bursei de şcolarizare, aprobat prin hotăr�re a Guvernului, p�nă la data de 1 septembrie a fiecărui an;

b) 60% din cuantumul bursei de şcolarizare se alocă �n tranşe lunare sau trimestriale.

(2) Cota de 60% din cuantumul bursei de şcolarizare se acordă cu condiţia frecventării orelor de curs şi obţinerii baremurilor de promovare.

(3) Modalitatea de plată a cotei prevăzute la alin. (2) se stabileşte de consiliile locale de comun acord cu unităţile de �nvăţăm�nt.

(4) Bursa de şcolarizare se acordă şi pe perioada vacanţelor şcolare, p�nă la sf�rşitul anului şcolar.

(5) Plata bursei de şcolarizare se efectuează, prin unităţile de �nvăţăm�nt la care sunt �nmatriculaţi elevii, reprezentanţilor legali ai acestora, pe baza actului de identitate.

 

Art.28. -��������� (1) Bursa de şcolarizare se acordă elevilor �ncep�nd cu luna următoare celei �n care a fost depusă cererea de acordare a bursei.

(2) Elevii care �ndeplinesc condiţiile de acordare a bursei de şcolarizare pe parcursul anului şcolar beneficiază de aceasta integral, proporţional cu perioada ce a mai rămas p�nă la sf�rşitul anului şcolar, �ncep�nd cu luna următoare celei �n care a fost depusă cererea.

 

Art.29. -��������� (1) Conducerile unităţilor de �nvăţăm�nt urmăresc lunar �ndeplinirea de către elevi a condiţiilor de frecventare a orelor de curs şi semestrial a condiţiilor de obţinere a baremurilor de promovare, iar primarii urmăresc lunar �ndeplinirea condiţiilor prevăzute la art.19 alin. (1) din Legea nr.116/2002.

(2) Bursa de şcolarizare se sistează �n cazul �n care nu mai sunt �ndeplinite condiţiile de acordare prevăzute la alin. (1).

 

Art.30. - �n caz de abandon şcolar, sumele acordate potrivit prevederilor art.19 alin. (3) şi (4) din Legea nr.116/2002, pentru anul şcolar �n care se �nregistrează abandonul, se recuperează de la reprezentantul legal al elevului care le-a �ncasat, �n conformitate cu dispoziţiile specifice executării silite a creanţelor bugetare.

 

Art.31. -��������� (1) Elevii care beneficiază de burse de şcolarizare şi care au obţinut rezultate deosebite �n procesul de �nvăţăm�nt: premii la olimpiade naţionale sau internaţionale, la concursuri artistice ori sportive, de nivel naţional sau pe grupe de ţări, au acces gratuit �n tabere de odihnă sau de instruire.

(2) Elevii prevăzuţi la alin. (1) sunt propuşi inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, de către conducerile unităţilor de �nvăţăm�nt la care aceştia sunt �nmatriculaţi, cu menţionarea premiului obţinut.

(3) Lista elevilor se �naintează de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, la Ministerul Educaţiei şi Cercetării spre aprobare, �n limita locurilor existente.

(4) Numărul locurilor ce se acordă gratuit elevilor beneficiari ai burselor de şcolarizare �n taberele de odihnă sau de instruire se stabileşte anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

 

Art.32. -��������� (1) Absolvenţii �nvăţăm�ntului obligatoriu care �şi continuă studiile �n unităţile de �nvăţăm�nt de stat liceal, profesional şi postliceal şi �n instituţiile de �nvăţăm�nt superior de stat, pe locuri finanţate de la bugetul de stat, şi fac parte din familii care �ndeplinesc condiţiile prevăzute la art.19 alin. (1) din Legea nr.116/2002 au dreptul la bursă pentru continuarea studiilor.

(2) Bursa pentru continuarea studiilor se acordă lunar, cu condiţia frecventării orelor de curs şi a obţinerii baremurilor de promovare.

(3) Conducerile unităţilor şi instituţiilor de �nvăţăm�nt urmăresc lunar �ndeplinirea de către elevi şi, respectiv, de către studenţi a condiţiilor prevăzute la alin. (2).

4) Bursa pentru continuarea studiilor se acordă şi pe perioada vacanţelor şcolare, respectiv universitare, p�nă la �ncheierea anului şcolar, respectiv universitar.

 

Art.33. - Condiţiile acordării burselor pentru continuarea studiilor se aduc la cunoştinţă elevilor, studenţilor şi, după caz, reprezentanţilor legali ai acestora, prin afişare la unităţile de �nvăţăm�nt şi, după caz, la instituţiile de �nvăţăm�nt superior, prin grija conducerii acestora, p�nă la data de 15 septembrie, respectiv 1 octombrie a fiecărui an şcolar, respectiv universitar.

 

Art.34. -��������� (1) Bursele pentru continuarea studiilor se acordă elevilor pe bază de cerere �ntocmită de reprezentantul legal al elevului sau, după caz, de către elev personal, dacă a �mplinit v�rsta de 18 ani, �nsoţită de adeverinţa eliberată de unitatea de �nvăţăm�nt prin care se certifică faptul că elevul este �nmatriculat �n anul şcolar pentru care se solicită bursa pentru continuarea studiilor.

(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun �n perioada 15-30 septembrie a fiecărui an şcolar la primarul care acordă familiei elevului venit minim garantat.

(3) Bursa pentru continuarea studiilor se acordă elevilor �ncep�nd cu luna următoare celei �n care a fost depusă cererea de acordare a bursei.

 

Art.35. - �n cazul �n care elevul este �nmatriculat la o unitate de �nvăţăm�nt situată �n altă localitate dec�t cea de domiciliu sau, după caz, de reşedinţă, se aplică �n mod corespunzător dispoziţiile art.25.

 

Art.36. - Primarul �ntocmeşte situaţia privind elevii care �ndeplinesc condiţiile prevăzute la art.19 alin. (1) din Legea nr.116/2002 şi sumele necesare plăţii burselor pentru continuarea studiilor, pe care o supune aprobării consiliului local şi o transmite unităţilor de �nvăţăm�nt la care sunt �nmatriculaţi elevii, p�nă la data de 10 octombrie a fiecărui an.

 

Art.37. - Elevii care �ndeplinesc condiţiile de acordare a bursei pentru continuarea studiilor pe parcursul anului şcolar beneficiază de aceasta proporţional cu perioada ce a mai rămas p�nă la sf�rşitul anului şcolar, �ncep�nd cu luna următoare celei �n care a fost depusă cererea.

 

Art.38. -��������� (1) Consiliile locale vor aloca unităţilor de �nvăţăm�nt sumele necesare plăţii burselor pentru continuarea studiilor.

(2) Modalitatea de plată a burselor pentru continuarea studiilor se stabileşte de consiliile locale �mpreună cu unităţile de �nvăţăm�nt.

(3) Plata bursei pentru continuarea studiilor se efectuează de unităţile de �nvăţăm�nt la care sunt �nmatriculaţi elevii reprezentanţilor legali ai acestora sau, după caz, elevului personal, dacă a �mplinit v�rsta de 18 ani, pe baza actului de identitate.

(4) Primarii urmăresc lunar �ndeplinirea de către elevi a condiţiilor prevăzute la art.19 alin. (1) din Legea nr.116/2002.

(5) Bursa pentru continuarea studiilor acordată elevilor se sistează �n cazul �n care nu mai sunt �ndeplinite condiţiile de acordare a acesteia, prevăzute la art.21 alin. (1) şi (3) din Legea nr.116/2002.

 

Art.39. -��������� (1) Elevii care beneficiază de burse pentru continuarea studiilor şi care au obţinut rezultate deosebite �n procesul de �nvăţăm�nt: premii la olimpiade naţionale sau internaţionale, la concursuri artistice ori sportive, de nivel naţional sau pe grupe de ţări, au acces gratuit �n tabere de odihnă sau de instruire.

(2) Dispoziţiile art.31 alin. (2)-(4) se aplică �n mod corespunzător.

Art.40. -��������� (1) Bursa pentru continuarea studiilor se acordă studenţilor pe bază de cerere, depusă la secretariatul instituţiei de �nvăţăm�nt superior la care sunt �nmatriculaţi, �n perioada 1-10 octombrie a fiecărui an, �nsoţită de următoarele documente:

a) adeverinţă de la primarul localităţii �n a cărei rază teritorială locuieşte titularul de venit minim garantat, care să dovedească dreptul de venit minim garantat stabilit �n favoarea familiei studentului;

b) copii ale certificatelor de naştere ale tuturor copiilor aflaţi �n �ntreţinerea familiei studentului care solicită bursă pentru continuarea studiilor, certificate de secretarul instituţiei de �nvăţăm�nt superior.

(2) Dispoziţiile art.7 alin. (4) se aplică �n mod corespunzător.

(3) Pe baza cererilor şi a documentelor depuse conducerile instituţiilor de �nvăţăm�nt superior �ntocmesc tabele cu studenţii care �ndeplinesc condiţiile prevăzute la art.21 alin. (1) din Legea nr.116/2002.

(4) Tabelele prevăzute la alin. (3) vor fi �naintate Ministerului Educaţiei şi Cercetării p�nă la data de 15 octombrie a fiecărui an, �n vederea cuprinderii �n contractul instituţional a sumelor necesare pentru plata burselor.

 

Art.41. - Studenţii care �ndeplinesc condiţiile prevăzute la art.21 alin. (1) din Legea nr.116/2002 pe parcursul anului universitar pot depune dosarele pentru acordarea bursei pentru continuarea studiilor, �n perioada 1-10 ianuarie a fiecărui an, �n vederea cuprinderii sumelor necesare pentru plata burselor �n contractul �ncheiat �n conformitate cu prevederile art.171 alin. (7) din Legea �nvăţăm�ntului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Art.42. -��������� (1) Pentru verificarea �ndeplinirii de către studenţi a condiţiilor prevăzute la art.21 alin. (1) din Legea nr.116/2002 instituţiile de �nvăţăm�nt superior transmit la �nceputul anului universitar la primarii care au acordat venit minim garantat familiilor din care provin studenţii lista studenţilor care beneficiază de bursă pentru continuarea studiilor.

(2) �n aplicarea alin. (1) primarii urmăresc şi transmit lunar instituţiilor de �nvăţăm�nt superior situaţia privind studenţii care nu mai �ndeplinesc condiţiile menţionate.

(3) Bursa pentru continuarea studiilor se sistează �n cazul �n care studentul nu mai �ndeplineşte condiţiile de acordare prevăzute la art.21 alin. (1) şi (3) din Legea nr.116/2002.

 

Art.43. -��������� (1) Studenţii care beneficiază de burse pentru continuarea studiilor au acces gratuit �n tabere de odihnă sau de instruire, �n ordinea descrescătoare a mediilor, dar cu condiţia să fi obţinut cel puţin media stabilită anual de senatul universităţii.

(2) Studenţii prevăzuţi la alin. (1) sunt propuşi Agenţiei Sociale a Studenţilor de către conducerile instituţiilor de �nvăţăm�nt superior la care aceştia sunt �nmatriculaţi.

(3) Locurile �n tabere de odihnă sau de instruire acordate studenţilor care beneficiază de burse pentru continuarea studiilor sunt stabilite anual, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

 

Art.44. -��������� (1) Bursele de şcolarizare şi bursele pentru continuarea studiilor acordate elevilor se finanţează din bugetul local, sumele necesare plăţii fiind asigurate de la bugetul de stat prin legile bugetare anuale.

(2) Bursele pentru continuarea studiilor acordate studenţilor se finanţează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, sumele necesare plăţii acestora fiind cuprinse �n contractul prevăzut la art.41.

 

Art.45. -��������� (1) �n aplicarea art.20 din Legea nr.116/2002 Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează, organizează şi aplică programe teritoriale pentru alfabetizarea adulţilor, care se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

(2) La programele prevăzute la alin. (1) au dreptul să participe persoanele care au v�rsta peste 14 ani şi care se află �n una dintre următoarele situaţii:

a) nu au urmat niciodată cursurile �nvăţăm�ntului obligatoriu, organizate potrivit legii;

b) nu au finalizat cursurile �nvăţăm�ntului primar, organizate potrivit legii;

c) au frecventat cursurile �nvăţăm�ntului primar, organizate potrivit legii, dar nu au acumulat cunoştinţele de bază corespunzătoare acestuia.

 

Art.46. - Participanţii la programele de alfabetizare, selectaţi conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pot beneficia de burse de alfabetizare, �n condiţiile şi �n cuantumurile stabilite anual prin hotăr�ri ale consiliilor locale, plata acestora fiind asigurată din bugetele locale.

 

Art.47. - Bursele de alfabetizare se finanţează de la bugetele locale, scop �n care consiliile locale au obligaţia de a aproba anual, prin bugetul propriu, fonduri cu această destinaţie.

 

CAPITOLUL III
Măsuri pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale


Art.48. - Nivelul venitului net lunar �n funcţie de care o persoană este considerată marginalizată social este nivelul venitului minim garantat prevăzut de Legea nr.416/2001 pentru o persoană singură sau, după caz, pentru o familie.

 

Art.49. - Prin persoană marginalizată social se �nţelege persoana care beneficiază de venit minim garantat sau face parte dintr-o familie beneficiară de venit minim garantat, �n condiţiile Legii nr.416/2001, şi se află �n cel puţin două dintre următoarele situaţii:

a) nu are loc de muncă;

b) nu are locuinţă �n proprietate sau �n folosinţă;

c) locuieşte �n condiţii improprii;

d) are unul sau mai mulţi copii �n �ntreţinere sau face parte dintr-o familie cu mulţi copii �n �ntreţinere;

e) este persoană v�rstnică, fără susţinători legali;

f) este �ncadrată �n categoria persoanelor cu handicap sau invaliditate;

g) are �n �ntreţinere o persoană �ncadrată �n categoria persoanelor cu handicap grav, accentuat ori invaliditate gradul I sau II;

h) a executat o pedeapsă privativă de libertate.

 

Art.50. - �n sensul prevederilor prezentelor norme metodologice, prin locuinţă cu condiţii improprii se �nţelege locuinţa improvizată sau construcţia cu destinaţie de locuinţă care nu �ndeplineşte cerinţele minimale prevăzute la lit. A din anexa nr. 1 la Legea locuinţei nr.114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi alte condiţii stabilite pe baza criteriilor aprobate prin hotăr�re a consiliului local.

 

Art.51. - Consiliile locale au obligaţia de a elabora şi de a aproba metodologia de identificare a persoanelor şi familiilor care sunt marginalizate social �n condiţiile prevăzute la art.49.

 

Art.52. -��������� (1) �n aplicarea prevederilor art.24 din Legea nr.116/2002 serviciul public de asistenţă socială stabileşte măsuri individuale �n vederea prevenirii şi combaterii marginalizării sociale a persoanelor şi familiilor identificate pe baza metodologiei prevăzute la art.51.

(2) Serviciul public de asistenţă socială �ntocmeşte situaţia privind persoanele şi familiile marginalizate social, pe care o actualizează trimestrial, �n cursul aplicării măsurilor de prevenire şi combatere a marginalizării sociale.

 

Art.53. - Pentru persoanele şi familiile identificate potrivit art.51 consiliile locale au obligaţia de a asigura, după caz, accesul la o locuinţă sau la serviciile publice de strictă necesitate, cum sunt: energie electrică, apă, gaze naturale, termoficare şi altele asemenea.

 

Art.54. - �n aplicarea prevederilor art.25 din Legea nr.116/2002 consiliile locale aprobă metodologia de stabilire a sumelor ce se acordă pentru suportarea unei părţi din datoriile pe care persoanele şi familiile marginalizate social le au la serviciile publice de strictă necesitate, precum şi modul de decontare a acestora către furnizorii serviciilor, cu sau fără convenţie.

 

Art.55. -��������� (1) Persoanele şi familiile identificate potrivit art.53 se vor adresa primarului localităţii de domiciliu ori de reşedinţă sau, după caz, al sectorului municipiului Bucureşti, cu cerere �nsoţită de documente justificative, prin care solicită acoperirea unei părţi din datoriile pe care le au faţă de furnizorii de servicii publice de strictă necesitate.

(2) Primarii dispun verificarea situaţiei ce rezultă din documentele justificative prezentate, prin anchetă socială.

 

Art.56. - Finanţarea măsurilor de prevenire şi combatere a marginalizării sociale se realizează de la bugetele locale, din surse proprii şi din sume defalcate cu această destinaţie din unele venituri ale bugetului de stat, �n conformitate cu legea anuală a bugetului de stat.

 

CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale şi tranzitorii


Art.57. - �n aplicarea prevederilor art.27 alin. (1) din Legea nr.116/2002, trimestrial, p�nă la data de 30 a lunii următoare �ncheierii trimestrului, şi anual, p�nă la data de 15 februarie pentru anul anterior, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Ministerul Administraţiei Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării transmit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale un raport referitor la aplicarea prevederilor Legii nr.116/2002 �n domeniul lor de competenţă, �nsoţit de situaţiile statistice �ntocmite potrivit modelelor prezentate �n anexele nr.4-7.

 

Art.58. - Consiliile locale transmit direcţiilor generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, trimestrial, p�nă la data de 15 a lunii următoare �ncheierii trimestrului, şi anual, p�nă la data de 1 februarie pentru anul anterior, situaţia referitoare la aplicarea prevederilor Legii nr.116/2002, potrivit modelului prezentat �n anexa nr.8.

 

Art.59. - Pe baza situaţiilor prevăzute la art.58 direcţiile generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, �ntocmesc şi transmit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale trimestrial, p�nă la data de 30 a lunii următoare �ncheierii trimestrului, şi anual, p�nă la data de 15 februarie pentru anul anterior, un raport �nsoţit de situaţia centralizatoare la nivelul judeţului cu privire la rezultatele aplicării măsurilor de prevenire şi combatere a marginalizării sociale.

 

Art.60. -��������� (1) Consiliile locale au obligaţia de a �ntocmi şi de a aproba anual programe privind măsurile pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale.

(2) Trimestrial consiliile locale au obligaţia de a analiza stadiul aplicării măsurilor din programele prevăzute la alin. (1).

(3) Consiliile locale �ntocmesc anual un raport privind realizarea măsurilor din programul prevăzut la alin. (1), pe care �l transmit at�t direcţiilor generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, c�t şi Ministerului Administraţiei Publice, p�nă la data de 1 februarie a anului curent pentru anul anterior.

 

Art.61. -��������� (1) Instituţiile prevăzute la art.57 �ntocmesc programe anuale pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale �n domeniul lor de competenţă, pe care le transmit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale p�nă la data de 15 februarie a fiecărui an.

(2) Programul anual pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale elaborat de Ministerul Administraţiei Publice va conţine şi măsurile cuprinse �n programele consiliilor locale.

(3) O dată cu programul anual prevăzut la alin. (1) va fi transmis şi raportul privind realizarea măsurilor din programul anului anterior.

 

Art.62. - Pe baza informaţiilor furnizate potrivit prevederilor art.57-61 Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale elaborează Raportul anual privind rezultatele aplicării prevederilor Legii nr.116/2002, precum şi Programul pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, pe care le prezintă Guvernului p�nă la finele trimestrului I al anului următor.

 

Art.63. - Pentru �ndeplinirea atribuţiilor ce �i revin Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale poate solicita informaţii suplimentare din partea instituţiilor cu atribuţii �n aplicarea prevederilor Legii nr.116/2002.

 

Art.64. -��������� (1) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale va elabora instrucţiuni pentru supravegherea şi monitorizarea aplicării prevederilor Legii nr.116/2002 de către direcţiile generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, care se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale.

(2) Pentru realizarea supravegherii şi monitorizării conducerile direcţiilor generale de muncă şi solidaritate socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor desemna o persoană din cadrul direcţiei de asistenţă socială.

 

Art.65. - Cheltuielile administrative necesare pentru aplicarea prevederilor Legii nr.116/2002 se suportă din bugetele din care se finanţează drepturile şi măsurile prevăzute de aceasta.

 

Art.66. - Anexele nr.1-8*) fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
___________
*) Anexele nr.1-8 sunt reproduse �n facsimil.

 

 

ANEXA Nr. 1
la normele metodologice

 

CONTRACT DE SOLIDARITATE
Nr. ........./......����.

 

����������������� ����� Părţile contractante:

Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului______________/municipiului Bucureşti, denumită �n continuare agenţie teritorială, reprezentată prin___________av�nd funcţia de director executiv, cu sediul �n str._______________________nr.___________

telefon____________fax_________e-mail___________________________________cod fiscal __________________ cont trezorerie _____________________.
����������������

Doamna / domnul ______________________, �n calitate de beneficiar, posesor al actului de identitate seria _______nr. ___________, cod numeric personal _______________,cu domiciliul / reşedinţa �n localitatea___________________________

str.____________________nr._____,bl._____, scară_______,et._______,ap.___________

judeţul/sectorul_____________,telefon________________, care se �ncadrează �n una din categoriile prevăzute la art.10 din� lege:

 

-� tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului
din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private
autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

-          tineri singuri cu copii �n �ntreţinere,

-          tineri familişti cu copii �n �ntreţinere,

-          tineri familişti fără copii �n �ntreţinere,

-          tineri familişti care au executat pedepse privative de libertate,

-          alte categorii de tineri aflaţi �n dificultate.

 


Obiectul contractului: plasarea �n muncă a beneficiarului la un angajator avizat de agenţie.


Durata contractului

Durata contractului este de� 1) __________.


___________
1) Durata contractului poate fi de p�nă la doi ani, dar nu mai puţin de 1 an.

 

Obligaţiile părţilor


A. Agenţia teritorială:

-          Asigură servicii de consiliere profesională şi mediere.

-          Identifică şi plasează beneficiarul pe un loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale şi a altor condiţii cuprinse �n dosarul �ntocmit la �nregistrarea beneficiarului ca persoană �n căutarea unui loc de muncă.

B. Beneficiarul:

-          participă la serviciile de consiliere profesională şi mediere oferite de agenţia teritorială.

-          acceptă oferta de loc de muncă a agenţiei teritoriale.


Modificarea şi �ncetarea contractului.


A. Modificarea

Contractul poate fi modificat numai prin acordul de voinţă al părţilor, prin act adiţional la prezentul contract.

B. �ncetarea contractului:

a)      la expirarea termenului;

b)      la iniţiativa beneficiarului �n urma unui preaviz de 15 zile;

c)      la iniţiativa agenţiei teritoriale �n cazul �n care beneficiarul nu participă la serviciile de mediere şi consiliere sau refuză �n mod repetat şi nejustificat locurile de muncă oferite de agenţia teritorială; �ncetarea are loc �n termen de 15 zile de la comunicarea notificării de către agenţia teritorială �n cazul �n care, �n această perioadă, beneficiarul nu �şi �ndeplineşte obligaţiile prevăzute �n contract.


Soluţionarea litigiilor.


����������� Părţile contractante vor depune toate diligenţele pentru a rezolva, pe cale amiabilă, ne�nţelegerile care se pot ivi �ntre ele �n legătură cu derularea contractului.
Dacă părţile nu reuşesc să rezolve ne�nţelegerile pe cale amiabilă, se pot adresa instanţei de judecată competentă.


Alte clauze.


����������� Orice comunicare �ntre părţi, referitoare la �ndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisă �n scris.

����������� Orice document scris trebuie �nregistrat at�t �n momentul transmiterii, c�t şi �n momentul primirii.

������������ Prezentul contract a fost �ncheiat �n ____ exemplare.


Agenţia teritorială, ������������������������������������������������������������������������� Beneficiar,
Director executiv ��������������������������������������������������������������������������������������� Semnătura
Semnătura
............L.S.�������������������������������������������������������������������������������������������������� � ............L.S.

 

 

 

 

ANEXA Nr. 2
la normele metodologice

 

 

CONVENŢIA NR. _________/_________

 


�������������� Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a judeţului_______________________/
municipiului Bucureşti, denumită �n continuare agenţie teritorială, reprezentată
prin ___________ av�nd funcţia de director executiv, cu sediul �n ______________
str. _________________ nr. ____ telefon _________ fax ______e-mail ______________________cod fiscal __________ cont trezorerie __________________.

��������������� Şi persoana juridică (fizică) _________________________, numită �n continuare angajator de inserţie, reprezentată prin _______________________, av�nd funcţia de ________________________, cu sediul �n ___________ str. _____________________nr. ____________ telefon _____________ fax _____________ e-mail_____________________cod fiscal _______________ convin următoarele:

 

1.              Angajatorul �ncadrează, �n condiţiile contractului de solidaritate pe
durată determinată/pe durată nedeterminată un număr de:

a)        _____ tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a
copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private
autorizate �n domeniul protecţiei copiilor,

b)        _____ tineri singuri cu copii �n �ntreţinere,

c)        _____ tineri familişti cu copii �n �ntreţinere,

d)        _____ tineri familişti fără copii �n �ntreţinere,

e)        _____ tineri familişti care au executat pedepse privative de libertate,

f)         _____ alte categorii de tineri aflaţi �n dificultate.

 

Tabelul nominal cu persoanele �ncadrate �n muncă face parte integrantă din
prezenta convenţie.

 

2.              Agenţia teritorială se obligă să efectueze plăţile �n conformitate cu
prevederile art.8 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea
marginalizării sociale.


Agenţia teritorială ��������� ���������������������������������������������������������������������� ����Angajator

Director executiv���������������������������������������������������������������������� Director general sau altă
��������������������������������������������������������������� persoană autorizată

�� Semnătura:������������������������������������������������������������������������������������������� ������ Semnătura:
.................. L.S. ������������������������������������������������������������������������������������ �����...................L.S.



 

 

 

 

 

 

 

 

Judeţul: ......................
Angajator: ....................
Sediul/adresa: ................
Cont/banca: ...................
Cod fiscal: ...................
Telefon: ......................


TABEL NOMINAL
cu persoanele �ncadrate �n muncă, conform prevederilor art.8 din Legea nr. 116/2002
privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale

Convenţia nr. ...../........


Nr. crt.

Numele şi prenumele

Cod numeric personal

Categoria de persoane*)

Durata contractului individual de muncă **)

Data angajării

Suma reprezent�nd baza de calcul***)

Data �ncetării contractului individual de muncă ****)

Ocupaţional cod COR

Semnătura angajatului

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Angajator,
Persoana juridică sau fizică,
Semnătura
.............................

L.S.
__________
*) coloana 3 se va completa după cum urmează:

cod A - tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

cod B - tineri singuri cu copii �n �ntreţinere;

cod C - tineri familişti cu copii �n �ntreţinere;

cod D - tineri familişti fără copii �n �ntreţinere;

cod E - tineri familişti care au executat pedepse privative de libertate;

cod F - alte categorii de tineri aflaţi �n dificultate.

**) coloana 4: determinată sau nedeterminată.

***) coloana 6: se completează salariul de bază stabilit la data angajării, dar nu mai mult de 75% din c�ştigul salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistică sau, după caz, suma reprezent�nd 50% din indemnizaţia de şomaj, �n condiţiile art.8 alin. (2) din Legea nr.116/2002.

****) coloana 7 se va completa dacă contractul individual de muncă se �ncheie pe durată determinată.

 

 

ANEXA Nr. 3
la normele metodologice

Judeţul .................
Angajator ...............
Sediul/adresa ...........
Cont/banca ..............
Cod fiscal ..............
Telefon/fax .............


TABEL NOMINAL
cu persoanele �ncadrate �n muncă, conform prevederilor art.8 din
Legea nr.116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării
sociale, pentru stabilirea sumelor subvenţionate din bugetul
asigurărilor pentru şomaj


Convenţia nr. ......../..........
Luna ........ Anul ........




Nr. crt.

Numele şi prenumele

Cod numeric personal

Categoria de persoane*)

Suma reprezent�nd� baza de calcul **)

Număr ore efectiv lucrate

Suma cuvenită pentru timpul efectiv lucrat

Observaţii ***)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Angajator,
Persoană juridică sau fizică,
Semnătura
.............................

L.S.

___________
*) coloana 3: se va completa după cum urmează:

cod A - tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

cod B - tineri singuri cu copii �n �ntreţinere;

cod C - tineri familişti cu copii �n �ntreţinere;

cod D - tineri familişti fără copii �n �ntreţinere;

cod E - tineri familişti care au executat pedepse privative de libertate;

cod F - alte categorii de tineri aflaţi �n dificultate.

**) coloana 4: se completează salariul de bază stabilit la data angajării, dar nu mai mult de 75% din c�ştigul salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistică sau, după caz, suma reprezent�nd 50% din indemnizaţia de şomaj, �n condiţiile art.8 alin. (2) din Legea nr.116/2002.

***) coloana 7: se vor menţiona, după caz, motivele �ncetării sau suspendării

 

ANEXA Nr. 4a)
la normele metodologice


AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ



SITUAŢIA
privind persoanele care beneficiază de acompaniament social personalizat
pentru accesul la un loc de muncă pe trimestrul .... anul ....
(�n anul ....)*)

 

 

Nr. crt.

Judeţul

Număr persoane mediate şi consiliate

Număr persoane cu contract de solidaritate

Număr persoane cu contract individual de muncă pe durată determinată

Număr persoane cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată

Număr angajatori

Sume plătite angajatorilor de inserţie ( mil.lei)

Pe perioada contractului de solidaritate

Pentru contracte de muncă pe durată nedeterminată

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


*) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe trimestrul .....

anul .....".


Conducătorul instituţiei
Semnătura
__________________

 

L.S.

 

 

 

 

ANEXA Nr. 4b)
la normele metodologice


AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ

 

SITUAŢIA
privind categoriile de persoane, �n ordinea priorităţilor prevăzute de
Legea 116/2002, care au �ncheiat contracte de solidaritate şi contracte
individuale de muncă pe trimestrul ..... anul ......
(�n anul .......)*)



Nr. crt.

Categoria de persoane, potrivit priorităţilor

Număr contracte de solidaritate

Număr contracte individuale de muncă pe durată determinată

Număr contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată

0

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor

b) tineri singuri cu copii �n �ntreţinere

c) tineri familişti cu copii �n �ntreţinere

d) tineri familişti fără copii �n �ntreţinere

e) tineri familişti care au executat pedepse privative de libertate

f) alte categorii de tineri aflaţi �n dificultate

___________
*) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe trimestrul ..... anul .....".


Conducătorul instituţiei
Semnătura
__________________
L.S.

 

 

 

 

 

ANEXA Nr. 4c)
la normele metodologice


AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ

 

SITUAŢIA
privind nivelul studiilor persoanelor care au �ncheiat contracte de
solidaritate şi contracte individuale de muncă conform Legii
nr. 116/2002 pe trimestrul ..... anul ......
(�n anul ......)*)



Nr. crt.

Nivelul studiilor

Nr. contracte de solidaritate

Nr. contracte individuale de muncă pe durată determinată

Nr. contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată

0

1

2

3

4

1

gimnaziale, neterminate sau fără studii

 

 

 

2

profesionale

 

 

 

3

medii

 

 

 

4

superioare

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

����������� *) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe
trimestrul ..... anul ......".

 


Conducătorul instituţiei

Semnătura
__________________
L.S.

 

 

 

 

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI PUBLICE������������������������������������� ANEXA Nr. 5
la normele metodologice

 

SITUAŢIA
privind accesul la o locuinţă �n trimestrul ..... anul .....
(�n anul .........)*)

 

1. LOCUINŢE CONSTRUITE

 

Nr. crt.

Judeţul

Număr solicitări

Număr persoane şi familii beneficiare

Sume necesare (mil.lei)

Sume acordate�������� ( mil. lei)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Situaţia privind beneficiarii de locuinţe conform priorităţilor stabilite la art.15 din Legea nr.116/2002:

a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

b) familişti �n v�rstă de p�nă la 35 de ani cu copii �n �ntreţinere;

c) familişti �n v�rstă de p�nă la 35 de ani fără copii �n �ntreţinere;

d) alte persoane �n v�rstă de p�nă la 35 de ani.


2. LOCUINŢE CUMPĂRATE

 

�Nr. crt.

Judeţul

Număr solicitări

Număr persoane şi familii beneficiare

Sume necesare (mil.lei)

Sume acordate�������� ( mil. lei)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Situaţia privind beneficiarii de locuinţe conform priorităţilor stabilite la art.15 din Legea nr.116/2002:

a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

b) familişti �n v�rstă de p�nă la 35 de ani cu copii �n �ntreţinere;

c) familişti �n v�rsta de p�nă la 35 de ani fără copii �n �ntreţinere;

d) alte persoane �n v�rstă de p�nă la 35 de ani.

 

3. LOCUINŢE �NCHIRIATE

Nr. crt.

Judeţul

Număr solicitări

Număr persoane şi familii beneficiare

Sume necesare (mil.lei)

Sume acordate�������� ( mil. lei)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Situaţia privind beneficiarii de locuinţe conform priorităţilor stabilite la art.15 din Legea nr.116/2002:

a) tineri proveniţi din centrele de plasament şi centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate şi al organismelor private autorizate �n domeniul protecţiei copiilor;

b) familişti �n v�rstă de p�nă la 35 de ani cu copii �n �ntreţinere;

c) familişti �n v�rstă de p�nă la 35 de ani fără copii �n �ntreţinere;

d) alte persoane �n v�rstă de p�nă la 35 de ani.

___________
*) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe trimestrul ...... anul .....".

 

Conducătorul instituţiei

Semnătura
__________________
L.S.

 

 

 

CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE���������������������������������� ANEXA Nr. 6
la normele metodologice



SITUAŢIA
privind persoanele din familiile pentru care s-a stabilit dreptul
la venitul minim garantat şi care au beneficiat de asistenţă
medicală �n trimestrul ..... anul .......
(�n anul .....)*)

 

Nr. crt.

Judeţul

Număr persoane asigurate

Număr persoane care au beneficiat de asistenţă medicală

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

*) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe
trimestrul ..... anul .....".


Conducătorul instituţiei

Semnătura

__________________
�������������� L.S.

 

 

 

 

 

 

 

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII������������������������������������� ANEXA Nr. 7
la normele metodologice

 

 

SITUAŢIA


�privind persoanele care au beneficiat de burse şi tabere
�n trimestrul ..... anul ......
(�n anul .....)*)

 

Nr. crt.

Judeţul

Număr beneficiari burse de şcolarizare

Număr beneficiari burse pentru continuarea studiilor

Număr persoane cu acces gratuit �n tabere de odihnă sau de instruire

Elevi

Studenţi

Nr. elevi

Nr. studenţi

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 


SITUAŢIA
privind sumele alocate pentru burse şi tabere
�n trimestrul ..... anul .....
(�n anul .....)*)

 

Nr. crt.

Judeţul

Burse şcolarizare (mil.lei)

Burse pentru continuarea studiilor (mil.lei)

Sume alocate pentru tabere de odihnă sau de instruire (mil.lei)

Elevi

Studenţi

Nr. elevi

Nr. studenţi

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

 

 

SITUAŢIA
privind aplicarea programelor de alfabetizare �n trimestrul ... anul ...
(�n anul .......)*)

 

Nr. crt.

Judeţul

Număr analfabeţi

Număr persoane participante la programul de alfabetizare

Număr beneficiari de burse de alfabetizare

Sume cheltuite pentru finanţare program alfabetizare

Sume acordate cu titlu de burse de alfabetizare

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 


*) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe trimestrul ..... anul .....".


Conducătorul instituţiei

Semnătura
__________________
L.S.

 

 

 

 

CONSILIUL LOCAL .............�������� ���������������������������������������������������������������������� ANEXA Nr. 8
la normele metodologice



SITUAŢIA
privind realizarea măsurilor de prevenire şi combatere
a marginalizării sociale �n trimestrul ..... anul .....
(�n anul ......)*)



Nr.crt.

Măsuri

Număr persoane şi familii marginalizate

Număr persoane şi familii beneficiare

Sume (mil.lei)

Necesare

Cheltuite

1

Acces la locuinţă

 

 

 

 

2

Acces la servicii publice de strictă necesitate

 

 

 

 

3

Alte măsuri

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

 

*) Se va utiliza această formă pentru Raportul anual, �n locul expresiei "pe
trimestrul ..... anul .....".


Primar,
Semnătura
__________________
L.S.